Verstuur

Opleiding Digitale business innovatie & transformatie

Google als een bank en Apple als autofabrikant: innovatieve technologie, klanten die altijd online zijn en disruptieve startups maken digitale transformatie tot dé prioriteit van bedrijven. Digitale transformatie brengt alle onderdelen van het bedrijf samen rondom één centrale doelstelling: gebruik maken van nieuwe technologieën om een nieuw, innovatief business model te ontwikkelen. Customer experience, interface design, big data en analitics, internet of things, disruptie; het zijn slechts een aantal van de zaken die aan bod komen in deze opleiding.

Nieuwe technologiegedreven business modellen

De Fortune 500 is nog nooit zo snel veranderd als de laatste jaren; sinds het jaar 2000 is 52% van de Fortune 500 lijst weggevallen als het gevolg van fusies, acquisitie of simpelweg bankroet. Disruptieve startups zijn in staat om in heel korte tijd via compleet andere business modellen traditionele bedrijven van de kaart te vegen. En dit speelt in vrijwel alle sectoren. Daarbij kan concurrentie tegenwoordig uit compleet onverwachte hoeken komen.

Traditionele bedrijven moeten leren hoe ze technologie toepassen om het hart van de klant te (her)winnen door het lanceren van technologiegedreven producten die voldoen aan de hoge standaarden van de 'connected customer'. Simpel, snel, persoonlijk. Of zoals ze het in Silicon Valley zeggen: how to be awesome.

Wat ga je leren in deze opleiding?

De opleiding helpt je om innovatie van de business en digitale transformatie op de agenda van de beslissers te krijgen en de onderdelen op die agenda vervolgens uit te voeren. Je leert:

  • De strategische kansen en uitdagingen van het adopteren van disruptieve ontwikkelingen in technologie en maatschappij te herkennen en bespreekbaar te maken
  • Op basis hiervan nieuwe value propositions voor de klanten van je organisatie te ontwerpen en te bediscussiëren
  • Nieuwe technologieën te herkennen en te evalueren op hun disruptieve karakter voor het business domein van je organisatie
  • De investeerders binnen of buiten je organisatie te overtuigen om te investeren in disruptieve technologie en innovatieve investeringsvoorstellen
  • Innovaties in een roadmap voor uitvoering te plannen
  • Het belang van digitaal leiderschap en verandermanagement als motor voor digitale transformatie te herkennen en bespreekbaar te maken
  • De behandelde theorie, methodes en praktijken van business innovatie en digitale transformatie toe te passen op een eigen casus of startup en de resultaten, conclusies en advies in een overtuigende pitch voor te leggen aan een panel van investeerders

Daarbij maak je gebruik van de digitale leeromgeving van cibit academy om tussen de contactdagen door het lesmateriaal te bestuderen, met je docenten en medecursisten te discussiëren, samen te werken aan je casus of startup en je pitch voor te bereiden.

Doelgroep

Deze opleiding omarmt diversiteit en is voor business en IT managers en consultants, architecten, marketing managers, designers, innovatiemanagers, productmanagers. Alle disciplines zijn welkom in de opleiding die over de toekomst gaat en een strategische kijk op het gebruik van technologie presenteert.

De opleiding Digitale business innovatie & transformatie inspireert je om vorm te geven aan je visie en reikt je de instrumenten aan om de eerstvolgende stap te zetten. Deze opleiding bouwt bruggen tussen technologie, design en business.

Certificaat

Na afloop ontvang je een certificaat van deelname.

  • Opleidingsduur 5 dagen
  • Locatie Bilthoven
  • Kosten € 3.195,00
  • Volgende startdatum 14-06-2017
  • Lestijden van 09:30 tot 17:00
  • Dag 1 en 2 gaan over digitale business innovatie en dag 3, 4 en 5 gaan over digitale business transformatie, waarin de nadruk in dag 3 op het digitale ligt en in dag 4 en 5 op het voor elkaar krijgen van de transformatie.

    Dag 1: De wereld gaat digitaal

    • The age of the consumer: een eeuw productie, van massaproductie naar personalisatie
    • Kenmerken van de "nieuwe consument": veeleisend, connected en mondig
    • Technologische innovatie 2020: een kijkje in de toekomst van Quantified Self, Bank of Tomorrow, Digital Insurance, Smart Homes, Connected Car, Retail2.0 en 3D printing
    • 5 voorbeelden van succesvolle startups
    • De 4 fases van digitale transformatie
    • Adoptiecurves en Shark-tale adoptie
    • De Customer Journey en User Experience
    • Principes van User Experience

    Dag 2: 'Awesome' producten en services maken, hoe je kunt innoveren als je geen Uber of Amazon heet?

    • Innoveren versus managen: de basisverschillen
    • 10 disruptieve business modellen
    • Van oplossing naar probleem: methodes voor painstorming & insight
    • Design Thinking als methode voor het definiëren van het perfecte product.
    • Minimum Viable Product en Experimenteren (beta launch)
    • Het perfecte product: Simple, Seamless, en Personal
    • Het gebruiken van het Business Model Canvas

    Dag 3: Disruptieve technologieën

    • Een blik in het ‘Digitale’ deel van Digitale Transformatie
    • Wat is de essentie van disruptieve technologieën als Cloud, Internet of Things, API’s en vele andere? Complexe materie, begrijpelijk gemaakt.
    • Wat is de impact op je organisatie? The Bigger Picture:
    • De onderliggende patronen
    • Hoe beïnvloeden deze
    • De IT strategie
    • De architectuur
    • Kritieke beslissingen.

    Dag 4: Roadmap naar digitale transformatie

    • De business innovatie trechter of hoe prioriteren we grootse ideeën en kunnen we er zoveel mogelijk van toevoegen aan de back-log van de uitvoerders
    • Bronnen van innovatie
    • Identificeren van goede en van disruptieve ideeën
    • Omzetten van ideeën in investeringsvoorstellen
    • Evaluatie van investeringsvoorstellen in de innovatietrechter
    • Overtuig de investeerders: SMART business cases
    • Scenario selectie
    • Reële opties
    • Sociale innovatie: Minimum Viable Profit
    • Digitale transformatie
    • Fondsen voor investering vrijmaken: hoe de 'J-curve' te overleven?
    • Impact van het adopteren van disruptieve ideeën op de applicatieportfolio en de programma- en projectenportfolio
    • Implementeren van disruptieve technologie in een roadmap voor verandering

    Dag 5: Digitaal leiderschap, veranderen en Jouw Digitale Onderneming

    • Verandermanagement
    • De uitdagingen voor de transitie naar een digitale onderneming
    • Creëren van de juiste context voor verandering
    • Leiderschap
    • Veranderingen in de manier van leidinggeven in een digitale onderneming
    • De (nieuwe) rol van huidige en toekomstige leiders en managers en waar je ze kan vinden in een digitale onderneming
    • Workshop Jouw Digitale Onderneming
    • Samenvoegen van de resultaten van de workshops uit de eerdere dagen
    • Voorstel maken voor Jouw Digitale Onderneming en pitch voorbereiden
    • Pitch uitvoeren voor een panel van investeerders (docenten cibit academy)
    • Prijsuitreiking voor de beste pitch
    • Lichting 1 (09:30 - 17:00):
      • woe 14 jun 2017
      • woe 21 jun 2017
      • woe 28 jun 2017
      • woe 05 jul 2017
      • woe 12 jul 2017
    • Lichting 2 (09:30 - 17:00):
      • don 14 sep 2017
      • don 21 sep 2017
      • don 28 sep 2017
      • don 05 okt 2017
      • don 12 okt 2017
    • Lichting 3 (09:30 - 17:00):
      • di 31 okt 2017
      • di 07 nov 2017
      • di 14 nov 2017
      • di 21 nov 2017
      • di 28 nov 2017
    • Lichting 4 (09:30 - 17:00):
      • ma 20 nov 2017
      • ma 27 nov 2017
      • ma 04 dec 2017
      • ma 11 dec 2017
      • ma 18 dec 2017
  • De kosten van deze opleiding bedragen:

    € 3.195,00

    Dit bedrag is vrijgesteld van BTW en verder all-in, dus inclusief lesmateriaal, catering e.d.

ADVIES NODIG?

Laat je nummer achter, wij bellen je!
Of bel ons op 030 - 230 89 00

DEEL DEZE OPLEIDING

Ontdek je leerpad
Selecteer eerst een waarde