Training Customer Journey Mining

In het kort

In de wereld van Digitale Transformatie hoor je veel nieuwe termen. Eén daarvan is de Customer Journey (Mapping), ofwel het inzichtelijk maken van de klantreis. De traditionele vorm is vooral kwalitatief, Customer Journey Mining biedt echter data gedreven inzichten in de kwalitatieve én kwantitatieve kant van de klantreis en bestaat uit een combinatie van UX research & Design, Data Science en Service Design. Het nieuwste op het gebied van CX/UX – we laten je er graag mee kennismaken! 

Van onderbuik naar onderbouwd: data gedreven inzicht in klantreizen

Tijdens deze ééndaagse cursus nemen we je mee in de nieuwe wereld van Customer Journey Mining. We behandelen in vogelvlucht de basis van Customer Journey Mapping, en zullen vervolgens focussen op de kwantitatieve kant van Customer Journey Mining. Hierdoor ben je in staat om subjectieve of foutieve customer journeys aan te pakken en optimaal in te richten binnen jouw organisatie.


In-company offerte Vraag offerte aan

Inhoud en programma

Met Customer Journey Mining bekijken we de journeys vanuit drie verschillende standpunten: 1. Hoe heeft de klant de journey ervaren en onthouden? 2. Hoe is de journey ontworpen en bedoeld? 3. Hoe wordt de journey door de systemen geregistreerd?

Door deze drie verschillende journeys inzichtelijk te maken met data en vervolgens te vergelijken, ben je in staat om te prioriteren in je transformaties en onderbouwd te investeren in het optimaliseren van betekenisvolle interacties je klanten.

Tijdens deze cursus staan interactieve sessies centraal en ga je actief aan de slag met concrete cases en een specifieke tool. Dit stelt je in staat om na de cursus zelf vervolgstappen te zetten binnen jouw organisatie!

Wat ga je leren tijdens de cursus Customer Journey Mining?

Je leert de ins & outs van Customer Journey Mining en wat het concreet kan betekenen voor jouw organisatie, zoals:

  • Begrip en kennis van Customer Journey Mining en de verschillen met Customer Journey Mapping
  • Inzicht in de ROI van het onderbouwen en analyseren van de Customer Journey
  • Strategisch inzicht in welke methoden, technieken, stakeholders en tools nog meer tot je beschikking kunnen zijn in organisaties
  • Praktische kennis hoe Customer Journey Mining uit te voeren in een specifieke tool
  • Inspiratie en ideëen met betrekking tot het inzichtelijker maken of onderbouwen van (design) keuzes in de Customer Journey


Voor wie:

Iedereen die bezig is of wil zijn met het verbeteren van de klant- of gebruikerservaring.

Voorkennis

Er is geen specifieke voorkennis vereist maar inzicht in je klant en/of gebruikersprocessen draagt bij aan een beter begrip van Customer Journey Mining. De cursus ‘Customer Journey’ van cibit academy is nuttig als achtergrondkennis, maar geen vereiste.

Data & Prijzen


In-company offerte Vraag offerte aan

Data & Locaties

Nog geen data bekend.

Wat maakt cibit academy uniek?

  • Jouw persoonlijke leerdoelen staan centraal. Er is veel aandacht voor je eigen vraagstuk of uitdaging.
  • Onze trainingen zijn interactief met veel praktische oefeningen waar je direct mee aan de slag kan.
  • Je leerreis kan aangevuld worden met coaching en consulting.
  • Je wordt onderdeel van de grote community waar je met al je vragen terecht kan voor, tijdens of na de training. Zo blijf je altijd doorleren.
  • De docenten van cibit academy zijn zeer ervaren consultants. 
  • Centraal gelegen opleidingslocatie naast Utrecht CS.

Ook interessant

Lees deze blog.

Advies nodig?

Laat je nummer achter en wij bellen je! Of bel ons op 030 - 230 89 00
Ontdek je leerpad
Selecteer eerst een waarde

Cookies op de website van Inspearit

Wij plaatsen functionele cookies, om deze website naar behoren te laten functioneren, analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten en cookies van derden voor het weergeven van emdeded media (YouTube en GoogleMaps) Hieronder kan je aangeven welke andere soorten cookies je wilt accepteren:

Meer informatie