Aftrap van onze opleiding Data Science

Afgelopen week hebben we onze allereerste opleiding Data Science gehad. Deze op theorie gestoelde maar vooral praktisch toepasbare training (in hippe termen, een hands-on crash course) gaat de diepte in op grondig en effectief analyseren van data om er competitieve voordelen mee te behalen. 2 dagen lang hebben deelnemers als een spons de mogelijkheden van deze relatief nieuwe tak van sport opgezogen en hebben ze wat ze leerden meteen toegepast in opdrachten en beproevingen.

Allemaal leuk en aardig, maar hoe hebben de deelnemers het ervaren? Vlak na de lunch hebben we een aantal deelnemers gevraagd naar hun ervaringen. “Hoe ervaar je de training na zo’n anderhalf à twee dagen? Je bent hier vast gekomen met een doel en verwachtingen. Heb je dat doel verwezenlijkt, ben je tot een inzicht gekomen en zie je hoe je nu verder kunt? Dat was onze zelf in te vullen, open vraag. Vier cursisten aan het woord: 


Ik heb eigenlijk nu na anderhalve dag mijn doel in deze cursus al bereikt. Ik kwam hier om een antwoord te vinden op een uitdaging in mijn praktijk. Deze training heeft in korte tijd zoveel mogelijkheden en strategieën geboden dat ik eigenlijk alleen maar de voor mij relevante oplossing uit hoefde te kiezen.”

“De training is een uitgebreid overzicht van de mogelijkheden en technieken van data science. Het laat zien dat er legio mogelijkheden zijn om strategische analyse van data aan te pakken. Ik heb meer gekregen dan ik had verwacht of had gehoopt te leren.”

“Ik beschouw deze opleiding als een goed fundament om op voort te borduren in de dagelijkse praktijk. Uiteraard kun je in 2 dagen niet het complexe geheel van data science aanbieden, maar deze training helpt me een heel eind op weg.”

“De opleiding biedt een goede houvast om problemen aan te pakken. Het is zowel een opleiding als een training: je krijgt een opleiding in de theoretische mogelijkheden, en je kunt zo praktisch meedenken met deskundigen die je ondersteunen bij de toepassing ervan.”

 
We hebben een open vraag gesteld. Het is ons er namelijk niet zozeer om te doen of deelnemers de training en de docenten op dat moment goed, fijn of uitdagend vonden (hoewel we dat uiteraard ook belangrijk vinden), maar we zijn hier in de eerste plaats om de wensen van klanten te vervullen. We willen mensen helpen hun doelen te bereiken.

DEEL DIT ARTIKEL
VOLG ONZE BLOGS

Gerelateerde blog artikelen

  • Kortingsactie van cibit academy: tijdelijk 50% korting op Agile en Scrum trainingen

    Lees verder
  • Nieuwe opleidingen in het verschiet bij cibit academy

    cibit academy houdt de behoeftes van de business en IT nauwlettend in de gaten. Inspelend op de uitdagingen van agile zullen wij nieuwe trainingen ontwikkelen die oplossingen bieden voor moeilijkheden bij agile en verandering (denk aan bijvoorbeeld verandermanagement).

    Lees verder
  • Welke skills zijn nodig om de komende 10 jaar relevant te blijven op de arbeidsmarkt?

    De arbeidsmarkt en haar benodigdheden zijn aan het veranderen. De University van Kent en het Institute for the Future maakten twee infographics die laten zien hoe de skills die nu nodig zijn de komende 10 jaar zullen veranderen.

    Lees verder
  • Ons voornemen voor 2019: samen veranderen

    2018 een jaar vol veranderingen en 2019 belooft alleen nog maar meer verandering. Altijd speurend naar de nieuwste ontwikkelingen zullen wij alle veranderingen binnenkort nog beter kunnen waarnemen, vanuit onze nieuwe locatie naast Utrecht Centraal Station. Voor nu blikken we vooruit op 2019.


    Lees verder
  • Agile Leadership: de oorsprong van leiderschap

    Traditionele vormen van leiderschap en management bewijzen zich steeds meer als autoritaire controle die kwaliteit en arbeidsvreugde in de weg zitten. Wat we nu nodig hebben is agile leiderschap dat aansluit op agile manieren van werken.

    Lees verder
  • Vragen stellen leidt tot innovatie

    Educatie is een leerling in staat stellen een begrip te vormen van hoe een proces verloopt, waarbij de leerling met een zekere afstand een proces of object, de componenten ervan en hun onderlinge relaties beschouwt. Aan de hand van een aantal voorbeelden uit de praktijk kunnen we de vinger daadwerkelijk leggen op wat educatie is.

    Lees verder
  • De essentie van educatie is begrip

    Leren is een fundamenteel proces van educatie. Alleen is educatie niet altijd wat plaatsvindt als we iets moeten leren. Je kunt iets leren, maar leren heeft niet altijd met educatie te maken. Wat is educatie dan wel? 

    Lees verder

Cookies op de website van Inspearit

Wij plaatsen functionele cookies, om deze website naar behoren te laten functioneren, analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten en cookies van derden voor het weergeven van emdeded media (YouTube en GoogleMaps) Hieronder kan je aangeven welke andere soorten cookies je wilt accepteren:

Meer informatie